Porządek obrad
1.
Otwarcie Sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przyjęcie porządku obrad.
3.
Przyjęcie protokołu z Sesji Rady Gminy z dnia 28 listopada 2024r.
4.
Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Gminy z okresu międzysesyjnego i sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Gminy oraz działalności Wójta w okresie międzysesyjnym.
5.
Wnioski i pytania do Radnych Powiatowych oraz zaproszonych gości.
6.
Zapytania i wnioski sołtysów.
7.
Podjęcie uchwał w sprawie:
a)
przyjęcia uchwały budżetowej gminy Gnojnik na 2025 rok,
b)
przyjęcie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2025-2039,
c)
zmiany uchwały budżetowej gminy gnojnik na 2024 rok,
d)
zmiany wieloletniej prognozy finansowej na lata 2024-2039,
e)
przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Gnojnik na lata 2025-2027,
f)
określenia szczegółowych warunków przyznawania i zasad ponoszenia odpłatności za usługi opiekuńcze, w tym usługi sąsiedzkie i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat za te usługi, jak również trybu ich pobierania, a także ustalenia wymiaru, zakresu oraz sposobu rozliczania i wykonania usług opiekuńczych w formie usług sąsiedzkich,
g)
wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu lokalu użytkowego na czas oznaczony tj. do 10 lat oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia tej umowy
h)
zatwierdzenia planu pracy Komisji Budżetu i Gospodarki Komunalnej,
i)
zatwierdzenia planu pracy Komisji Drogownictwa, Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
j)
zatwierdzenia planu pracy Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Opieki Społecznej,
k)
zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej
l)
powołania Skarbnika Gminy Gnojnik.
m)
pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
n)
w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowych wraz z infrastrukturą techniczną z dotychczasowym dzierżawcą
8.
Wolne wnioski i informacje.
9.
Zamknięcie obrad sesji.